Większość firm czy organizacji społecznych chętnie słucha głosów swoich odbiorców. Dzięki temu poznają ich potrzeby i mogą dostosować swoją ofertę do oczekiwań klientów.
Tutaj z pomocą przychodzą agencje badawcze. Jedną z nich jest Instytut Badań Pollster, czyli właściciel Reaktora Opinii.
Metod badawczych jest bardzo dużo, a na ich wybór wpływa wiele czynników. W Reaktorze Opinii prowadzimy badania internetowe wykorzystując ankiety - właśnie w tym rodzaju badań się specjalizujemy!
Proces przeprowadzenia takiego badania wydaje się prosty, ale do jego rzetelnego przygotowania potrzeba zaangażowania wielu osób z odpowiednim doświadczeniem i wykształceniem. Sam proces badania dzieli się na kilka etapów i na każdym z nich weryfikowana jest poprawność realizacji.
Zazwyczaj proces ten przebiega w podobny sposób:
Klient zgłasza się do nas z potrzebą przeprowadzenia badania. Informuje, jakie ma pytania czy wątpliwości i czego chciałby się dowiedzieć od swoich odbiorców. Czasem jest ciekawy, jak jest odbierany jego nowy produkt, czasem czy kampania reklamowa, którą planuje wypuścić jest atrakcyjna. A czasem chce po prostu lepiej poznać swoich klientów i dowiedzieć się, kim są.
Nasi Badacze, którzy specjalizują się w tym, jak poprawnie przygotować badanie, wspólnie z klientem tworzą kwestionariusz ankiety, tak aby za jej pomocą uzyskać jak najwięcej cennych informacji.
Następnie nasz Dział Realizacji przygotowuje wszystkie techniczne aspekty badania. Zanim ankieta trafi na Twoją skrzynkę mailową przechodzi wiele testów, dbamy o to, by każdy szczegół był dopracowany.
Ruszamy z badaniem! To właśnie na tym etapie otrzymujesz od nas zaproszenie i możesz wypełniać ankietę. Nasi pracownicy na bieżąco sprawdzają, ile ankiet już zostało wypełnionych i ile jeszcze brakuje. To ilu ankiet potrzebujemy, aby na ich podstawie móc przedstawić wartościowe wnioski, zależy od kilku matematycznych wzorów. Na szczęście Ty nie musisz się tym przejmować - nasi statystycy czuwają nad całym procesem. To właśnie dzięki osiągnięciom statystyki nie musimy zadawać tego samego pytania wszystkim ludziom w Polsce, najczęściej wystarczy, że zapytamy około tysiąca. To dużo ułatwia, prawda?
Gdy już uzbieramy wymaganą liczbę odpowiedzi, do akcji wkraczają analitycy. Szukają zależności, korelacji i współwystępowania - a później, z pomocą badaczy, tłumaczą to na bardziej ludzki język ;) Dzięki swoim umiejętnościom matematycznym potrafią wydobyć niesamowicie wartościową wiedzę, którą później dzielą się z klientem.
Na podstawie wyników badań nasz klient podejmuje wiele ważnych decyzji. Być może wprowadzi na rynek nowy produkt, może zmodyfkuje swoją ofertę. Dlatego to bardzo istotne abyś w ankiecie odpowiadał zawsze zgodnie z prawdą. Tylko wtedy możesz mieć realny wpływ na to, by usługi i produkty, z których korzystasz spełniały Twoje oczekiwania.